Auto news

21/4/21

SUZUKI M13A 1.3L ENGINE

M13A 1.3L ENGINE

Ο  M13A της Suzuki είναι ένας τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας DOHC με βενζίνη, ο μικρότερος της σειράς  M  1.300 κυβικών. Η παραγωγή του ξεκίνησε  το 2000 και σταμάτησε το 2018.
Αυτόν τον κινητήρα τον  βλέπουμε σε πολλά δημοφιλής αυτοκίνητα όπως:
  • Suzuki ignis
  • Suzuki liana
  • Suzuki jimny
  • Suzuki swift
Η κυλιδροκεφαλή έχει 2 εκκεντροφόρους και σύνολο 16 βαλβίδες  4 σε κάθε κύλινδρο, 2 εισαγωγής και 2 εξαγωγή . Η κυλιδροκεφαλή  είναι φτιαγμένη  από αλουμίνιο και η  κίνηση των 2  εκκεντροφόρων γίνετε  με καδένα. 
Το μπλόκ των κυλίνδρων  είναι και αυτό  κατασκευασμένο από αλουμίνιο  και χυτοσίδηρο για ενίσχυση στα χιτώνια.
Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν διάμετρο 37,0 mm και της εξαγωγής 25,0 mm

Ο κινητήρας αυτός έχει και σύστημα  VVT  (VARIABLE VALVE TIMING) στον εκκεντροφόρο εισαγωγής  αλλά σε ορισμένες  εκδόσεις  έβγαινε και χωρίς  αυτό.
Το σύστημα  (VVT) του μεταβλητού χρονισμού  δεν είναι κάτι καινούργιο, το βλέπουμε από την δεκαετία του '80 σε κινητήρες honda   αλλά για την  λειτουργία του μεταβλητού χρονισμού θα μιλήσουμε σε άλλο άρθρο.
SUZUKI ENGINE



Επίσης το καπάκι των βαλβίδων και η εισαγωγή είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο.
Είναι πολλαπλού ψεκασμού (MPFI) και έχει 1 πολλαπλασιαστή  για 2 κυλίνδρους. Η πεταλούδα δεν έχει σύρμα είναι και αυτή ηλεκτρονικά ελεγχόμενη.
Αργότερα ο κινητήρας αυτός αντικαταστάθηκε με τον κινητήρα της σειράς K. 
                                         K15B 1500 κυβικών
Ο κινητήρας είναι  ανθεκτικός,  η καδένα του θέλει αντικατάσταση στα 150κ-200κ χιλιόμετρα και γενική επισκευή του κινητήρα μετά τα 250.
Έχει υψηλή κατανάλωση καυσίμου λόγο μικρής ροπής και ισχύος και η αλλαγές λαδιού να είναι  πιο τακτικές σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

FOLLOW US AND SHARE