Auto news

14/11/22

Toyota 1ZZ-FE 1,8 L. Engine

 Toyota 1.8  Engine

Ο κινητήρας 1ZZ-FE είναι ένας τετρακύλινδρος  βενζινοκινητήρας σε σειρά 1.800 κυβικών από την οικογένεια ZZ της Toyota. Είναι η αντικατάσταση του κινητήρα 1.8 L 7A-FE.
Παρουσιάστηκε στην παραγωγή για πρώτη φορά το 1998 και τον Δεκέμβριο του  2007 είχε σταματήσει.
Τον χρησιμοποιούσαν κυρίως για αυτοκίνητα με  κίνηση στους μπροστινούς τροχούς όπως στο Corolla και το Celica κ.α. Αλλά είδαμε και αυτόν τον κινητήρα  σε Toyota MR2, Spyder και Lotus Elise που έχουν την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Toyota Engines


Στον κινητήρα 7A-FE το μπλόκ του κινητήρα είναι  από χυτοσίδηρο  ενώ  το μπλόκ  του κινητήρα 
1ZZ-FE  είναι από χυτό αλουμίνιο  με  λεπτές επενδύσεις χυτοσίδηρου γύρο από τον κύλινδρο και αυτό
είναι 2 χιλιοστά (mm). Το μπλόκ του 1ZZ-FE είναι εξοπλισμένο με σφυρήλατο στρόφαλο  με 8 αντίβαρα έχει ακόμα ελαφριές μπιέλες  και έμβολα από  αλουμίνιο.

Η κυλινδροκεφαλή  και αυτή είναι από αλουμίνιο και έχει 2 εκκεντροφόρους με 4 βαλβίδες  ο κάθε κύλινδρος σύνολο 16 βαλβίδες.

Οι έδρες των βαλβίδων  του κινητήρα  1ZZ-FE έχουν επένδυση με λέιζερ. 

Η διάμετρο των βαλβίδων εισαγωγής είναι 32 χιλιοστά (mm) και το ύψος τους είναι 9,3 χιλιοστά. Η βαλβίδες εξαγωγής έχουν διάμετρο 27,5 χιλιοστά και ύψος  8,4.

Η κίνηση των εκκεντροφόρων  γίνεται με καδένα   8 χιλιοστών με αυτόματο τεντοτήρα. Από το 2000 και μετά ο κινητήρας 1ZZ-FE  κατασκευαζόταν με το σύστημα της Τoyota 
VARIEBLE VALVE TIMING (VVT-i). 
Και είχε μεταβλητό χρονισμό μόνο στις βαλβίδες τις εισαγωγής.

Για τον μεταβλητό χρονισμό μπορείς να διαβάσεις εδώ: ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ

Η εισαγωγή είναι φτιαγμένη από πλαστικό και έχει μακριές και ευθείες θύρες εισαγωγής αέρα. Η έκδοση TRD του κινητήρα   1ZZ-FE έχει  εισαγωγή  φτιαγμένη από χυτό αλουμίνιο με ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού EFI  και 4 μπέκ με  3 τρύπες το καθένα  στο σύνολο 12. Και στο σύστημα ανάφλεξης δεν υπάρχει διανομέας.
Στο σύστημα εξαγωγής η πολλαπλή είναι φτιαγμένη από ανοξείδωτο χάλυβα με καταλυτικό μετατροπέα.
Ο κινητήρας 1ZZ-FE δεν κέρδισε μεγάλο  σεβασμό  από τους αγοραστές και το 2007  η Toyota τον αντικατέστησε με τον κινητήρα  1.8 κυβικών  2ZR-FE τον οποίο θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο.
Το κοινό πρόβλημα που είχαν οι κινητήρες 1ZZ που κατασκευάστηκαν πριν το 2005 ήταν η μεγάλη κατανάλωση λαδιού και ο λόγος ήταν στην κακή σχεδίαση του ελατηρίου του λαδιού στο έμβολο όπου βελτιώθηκε το 2005 και μετά.
Η διαδρομή του εμβόλου ήταν μεγάλη 91,5 χιλιοστά (mm) με σχέση με τον  μικρό κυβισμό του κινητήρα και αυτό προκαλούσε μεγάλα φορτία και είχαμε μεγαλύτερες δονήσεις και περισσότερους κραδασμούς ωστόσο η πίσω βάση δεν άντεχε πολύ.  
 


FOLLOW US AND SHARE