Auto news

3/6/21

ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ

 ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Τι είναι ο μεταβλητός χρονισμός

Το σύστημα διανομής καυσίμου είναι το σύστημα που διανέμει  σε κάθε κύλινδρο ξεχωριστά το καύσιμο του οχήματος κατά την εισαγωγή και την έξοδο των καυσαερίων. Το σύστημα διανομής καυσίμου   αποτελείτε  από τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, τον εκκεντροφόρο  και όλοι οι παρελκόμενοι μηχανισμοί  για την σωστή λειτουργία τους.
Ο εκκεντροφόρος άξονας  στηρίζετε πάνω σε στροφείς και το μήκος του εξαρτάτε  από το  αριθμό των κυλίνδρων σε κάθε όχημα, έχει επίσης  έκκεντρα  τα οποία είναι  όσα είναι οι βαλβίδες εισαγωγής  και  εξαγωγής. Συνήθως  ο εκκεντροφόρος κατασκευάζετε από σφυρήλατο  χάλυβα  μεγάλης αντοχής. Η δουλειά που κάνει ο εκκεντροφόρος είναι να ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες   εισαγωγής και εξαγωγής την κατάλληλη στιγμή.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ



  Με την εξέλιξη της τεχνολογίας  και την ανάπτυξη της με γοργούς ρυθμούς οι κατασκευαστές  βελτίωσαν  τους κινητήρες  με την αύξηση  των βαλβίδων  σε κάθε κύλινδρο   ως προς την πλήρωση των  κυλίνδρων  με μίγμα αέρα και καυσίμου. Και με τον μεταβλητό χρονισμό κατάφεραν να βελτιώσουν  την γωνία ανοίγματος  των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Ανάλογα την χρήση και το όχημα ο κατασκευαστής έφτιαξε ανάλογα και τον εκκεντροφόρο  νορμάλ ή πιο άγριο. Όταν λέμε άγριο εκκεντροφόρο εννοούμε τον εκκεντροφόρο που έχει μεγαλύτερη διάρκεια σε μοίρες ανοίγματος των βαλβίδων  εισαγωγής και εξαγωγής.

Στα συμβατικά αυτοκίνητα οι κατασκευαστές βρίσκουν μια μέση λύση στον εκκεντροφόρο για την σωστότερη λειτουργία  της μηχανής σε χαμηλές μεσαίες και ψηλές ταχύτητες.

Με τον τρόπο αυτό όταν το όχημα έχει υψηλές στροφές τότε σε κάθε κύλινδρο μπαίνει περισσότερο μίγμα και αντίστοιχα ταχύτερη έξοδο  καυσαερίων. Όμως στις χαμηλές στροφές  αυτό είναι μειονέκτημα κατά την λειτουργία του κινητήρα γιατί έχουμε απώλεια συμπίεσης μείωση μίγματος αέρα καυσίμου περισσότερους ρύπους, και μειωμένη απόδοση του κινητήρα.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΙ

Σήμερα έχουν εξελιχθεί πολύ τα πράγματα  και πολλοί κατασκευαστές  έχουν βάλει σε πολλά μοντέλα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα μεταβλητού χρονισμού  στους εκκεντροφόρους αλλά και συστήματα μεταβλητής εισαγωγής για περισσότερο αέρα. Τα  συστήματα αυτά  πρωτοεμφανίστηκαν το 1983 και μέχρι σήμερα έχουν αναπτυχθεί σημαντικά και έχουν  προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της νέας τεχνολογίας.  


 


FOLLOW US AND SHARE