Auto news

14/4/21

FORD 1.0L ECOBOOST Ι-3

 Ford 1.0 ecoboost engine

Το Ford 1.0 ecoboost είναι ένας κινητήρας  που αποτελείτε από  3 κυλίνδρους με άμεσο ψεκασμό και στροβιλοσυμπιεστή.
 Είναι ο μικρότερος  κινητήρας που έχει  κατασκευάσει η ford.
Ο κινητήρας αυτός  κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 2012 στο ford focus και c-max.
Ο κυβισμός του είναι 999 και η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνετε με ιμάντα.
Το μπλόκ των κυλίνδρων είναι από χυτοσίδηρο και η κυλιδροκεφαλή από αλουμίνιο, το μπλόκ είναι βαρύτερο με σχέση με τα άλλα μπλόκ που είναι από αλουμίνιο.
Το μπλόκ που είναι από χυτοσίδηρο  μειώνει την ενέργεια  προθέρμανσης ως και 50% αυτό έχει θετική επίδραση στις εκπομπές καυσαερίων.

Ο στρόφαλος είναι και αυτός φτιαγμένος από  χυτοσίδηρο 
έχει 6 αντίβαρα και 4 ρουλεμάν.

Επίσης έχουν βελτιώσει το σύστημα λίπανσης για την καλύτερη απόδοση  του κινητήρα και έχουν βάλει ηλεκτρονική ελεγχόμενη αντλία λαδιού μεταβλητής μετατόπισης.
Σε κάθε κύλινδρο υπάρχουν 4 βαλβίδες   2 εισαγωγής και 2 εξαγωγής  12 στο σύνολο. Ο ιμάντας χρονισμού βρίσκετε μέσα στο λάδι και οι τριβές που δημιουργούνται είναι μικρότερες και με λιγότερο θόρυβο με σχέση άλλων οχημάτων με καδένα και ιμάντα. 
Η αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού   γίνετε  στα δέκα χρόνια ή 200.000 χλμ.

Το μοτέρ  αυτό είναι εξοπλισμένο με σύστημα
Twin independent variable camshaft
Το σύστημα αυτό  ρυθμίζει τον χρονισμό του ιμάντα χρονισμού  ανάλογα  το φορτίο και τις στροφές που δίνουμε στον κινητήρα. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιείται για την αύξηση της ροπής και την αύξηση της ισχύος.
πηγή φωτογραφίας:https://www.wardsauto.com/

Έχει βαλβίδες ηλεκτρονικές ελεγχόμενες που κατευθύνουν  το λάδι υψηλής  πίεσης στους εκκεντροφόρους αυτές βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του κινητήρα  κοντά στους εκκεντροφόρους. 
Είναι άμεσου ψεκασμού όπως είπαμε και πριν  και έχει 3 μπέκ με 6 οπές (τρύπες)για την έξοδο του καυσίμου μέσα στους κυλίνδρους. Το σύστημα ψεκασμού  είναι της Bosch και φτάνει πίεση στα 150 bar.
Έχει 2 συστήματα ψύξης με 2 θερμοστάτες, ένα για το μπλόκ και ένα  για το πάνω μέρος και τον στροβιλοσυμπιεστή. Υπάρχει  μία ηλεκτρική τρόμπα νερού την οποία ψύχη τον στροβιλοσυμπιεστή όταν ο κινητήρας είναι ζεστός και εκτός λειτουργίας.
Ο εγκέφαλος είναι της Bosch med17 με can bus  και αισθητήρα κρούσεως σε κάθε κύλινδρο ξεχωριστά. Έχει έναν θερμαινόμενο  αισθητήρα γενικής χρήσης πριν τον καταλύτη  και έναν μετά για την διόρθωση του μίγματος.
Ο κινητήρας έχει όλες τις προδιαγραφές  για euro 5 και euro 6 ευρωπαϊκά, βραβεύτηκε πολλές φορές με το  βραβείο  ENGINE OF THE YEAR για την σχεδίαση την απόδοση και ανθεκτικότητα.



FOLLOW US AND SHARE