Πάμε να δούμε για τον κινητήρα της Honda R18A
που είναι μέλος της σειράς R της Honda, και ήρθε να αντικαταστήσει τον D17 της προηγούμενης οικογένειας κινητήρων D.Ο κινητήρας αυτός των 1.8 κυβικών βενζινοκινητήρας πρώτο κυκλοφόρησε το 2006.
Το μοτέρ αυτό αποτελείται από 4 κυλίνδρους σε σειρά και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο σύνολο 16 βαλβίδες είναι πολλαπλού ψεκασμού και βγάζει 140 και 141 ίππους στις 6.300 και 6.500 στροφές αναλόγως.
Το λάδι που μπορούμε να χρησιμοποιούμε σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι 0W-30, 5W-30 ,0W-20 και 5W-20 ανάλογα στις κλιματολογικές συνθήκες και η χωρητικότητα του είναι 3,7 λίτρα. Το μπλόκ και καπάκι είναι φτιαγμένα από κράμα αλουμινίου, και μέσα στο μπλόκ υπάρχουν σφυρήλατες μπιέλες υψηλής αντοχής και ένας νέος στροφαλοφόρος άξονας υψηλής ακαμψίας και ισορροπημένος με μεγάλη ακρίβεια
Πηγή φωτογραφιας:https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_R_engine |
Τα έμβολα του κινητήρα R18A / R18Z είναι χαμηλής τριβής που ψύχονται με το λάδι του κινητήρα. Ο χρονισμός στροφαλοφόρου άξονα και εκκεντροφόρου γίνεται με μια στενή αθόρυβη καδένα (αλυσίδα)
και δεν έχει ιμάντα χρονισμού όπως οι κινητήρες της σειράς D που ο χρονισμός γινόταν με ιμάντα.
Είναι εξοπλισμένος με το σύστημα το i-vtec της Ηonda το οποίο είναι ένα έξυπνο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων με ηλεκτρονικό σύστημα που ενεργοποιείται στις 3.500 στροφές. Ο σκοπός του συστήματος είναι να παρέχει υψηλή απόδοση καυσίμου με συνδυασμό την μέγιστη απόδοση του κινητήρα.
Ο κινητήρας R18 δεν έχει υδραυλικά οστήρια και απαιτείτε έλεγχος και ρύθμιση βαλβίδων κάθε 40000 χλμ..
Το διάκενο των βαλβίδων εισαγωγής είναι 0,18-0,22mm και για τις βαλβίδες εξαγωγής είναι
0,23-0,27mm και η διάμετρο των βαλβίδων εισαγωγής είναι 32mm ενώ τις εξαγωγής είναι 26 mm
Το σύστημα εισαγωγής περιλαμβάνει μια πολλαπλή εισαγωγής μεταβλητού μήκους κατασκευασμένη από πλαστικό με ηλεκτρονικό ελεγχόμενο σώμα γκαζιού. Το DBW (Drive by wire) της Honda.
Η εξάτμιση χρησιμοποιεί καταλυτικό μετατροπέα 2 σταδίων και βρίσκεται αμέσως μετά την πολλαπλή εξαγωγής.
Ο κινητήρας R18 χάρη σε αυτές τις βελτιώσεις βαθμολογείτε στο California Air Resourse Board
(CARB) ULEV 2 (Ultra Low Emissions Vehicle )
Το σύστημα i-vtec επιτρέπει να λειτουργεί ως κινητήρας 2.0 κυβικών όπου απαιτείται και ταυτόχρονα μπορεί να παρέχει οικονομία καυσίμου ως ένας κινητήρας 1.5 κυβικών.
Το 2012 ο κινητήρας R18A αντικαταστάθηκε από μια καινούργια τροποποιημένη έκδοση τον R18Z η οποία διαθέτει αυξημένη αναλογία συμπίεσης 10,6:1με 10,5:1 που είχε ο R18A.
Το σύστημα i-vtec θα μπορεί να απενεργοποιήσει τέσσερις βαλβίδες εισαγωγής σε χαμηλές στροφές και νέες ρυθμίσεις στην μεταβλητή πολλαπλή εισαγωγής για μεγαλύτερη οικονομία στο καύσιμο και λιγότερους ρύπους.
Και τέλος ο κινητήρας R18 αποτελούσε την βάση για το χτίσιμο του κινητήρα των 2,0 κυβικών R2.0A της Honda.
και δεν έχει ιμάντα χρονισμού όπως οι κινητήρες της σειράς D που ο χρονισμός γινόταν με ιμάντα.
Είναι εξοπλισμένος με το σύστημα το i-vtec της Ηonda το οποίο είναι ένα έξυπνο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων με ηλεκτρονικό σύστημα που ενεργοποιείται στις 3.500 στροφές. Ο σκοπός του συστήματος είναι να παρέχει υψηλή απόδοση καυσίμου με συνδυασμό την μέγιστη απόδοση του κινητήρα.
Ο κινητήρας R18 δεν έχει υδραυλικά οστήρια και απαιτείτε έλεγχος και ρύθμιση βαλβίδων κάθε 40000 χλμ..
Το διάκενο των βαλβίδων εισαγωγής είναι 0,18-0,22mm και για τις βαλβίδες εξαγωγής είναι
0,23-0,27mm και η διάμετρο των βαλβίδων εισαγωγής είναι 32mm ενώ τις εξαγωγής είναι 26 mm
Το σύστημα εισαγωγής περιλαμβάνει μια πολλαπλή εισαγωγής μεταβλητού μήκους κατασκευασμένη από πλαστικό με ηλεκτρονικό ελεγχόμενο σώμα γκαζιού. Το DBW (Drive by wire) της Honda.
Η εξάτμιση χρησιμοποιεί καταλυτικό μετατροπέα 2 σταδίων και βρίσκεται αμέσως μετά την πολλαπλή εξαγωγής.
Ο κινητήρας R18 χάρη σε αυτές τις βελτιώσεις βαθμολογείτε στο California Air Resourse Board
(CARB) ULEV 2 (Ultra Low Emissions Vehicle )
Το σύστημα i-vtec επιτρέπει να λειτουργεί ως κινητήρας 2.0 κυβικών όπου απαιτείται και ταυτόχρονα μπορεί να παρέχει οικονομία καυσίμου ως ένας κινητήρας 1.5 κυβικών.
Το 2012 ο κινητήρας R18A αντικαταστάθηκε από μια καινούργια τροποποιημένη έκδοση τον R18Z η οποία διαθέτει αυξημένη αναλογία συμπίεσης 10,6:1με 10,5:1 που είχε ο R18A.
Το σύστημα i-vtec θα μπορεί να απενεργοποιήσει τέσσερις βαλβίδες εισαγωγής σε χαμηλές στροφές και νέες ρυθμίσεις στην μεταβλητή πολλαπλή εισαγωγής για μεγαλύτερη οικονομία στο καύσιμο και λιγότερους ρύπους.
Και τέλος ο κινητήρας R18 αποτελούσε την βάση για το χτίσιμο του κινητήρα των 2,0 κυβικών R2.0A της Honda.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου