ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΤΗΣ-SUPERCHARGER

 ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΤΗΣ

Υπερπληρωτής ή supercharger. Όπως είπαμε και σε προηγούμενο άρθρο οι κατασκευαστές  έχουν  αρχίσει και φτιάχνουν μικρούς κινητήρες για μεγαλύτερη οικονομία  μικρότερα  αυτοκίνητα αλλά  αυτό είχε ως αποτέλεσμα μείωση τις ισχύς της ιπποδύναμης.

Έπρεπε να βρούνε τρόπο για να  μεγαλώσουν την ισχύ του κινητήρα και αυτό το κατάφεραν  με τους στροβιλοσυμπιεστές και τους υπερπληρωτές. Εδώ θα πούμε  τι είναι  ο υπερπληρωτής και πια η λειτουργία του.

ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΤΗΣ
Ο υπερπληρωτής δεν παίρνει κίνηση  από τα καυσαέρια  όπως ο στροβιλοσυμπιεστής παίρνει κίνηση με ιμάντα από την τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα. Η τροχαλία του υπερπληρωτή συνδέετε με έναν από τους δύο οδοντωτούς άξονες  όπου δίνει κίνηση  στους ρότορες.
Οι ρότορες στο εσωτερικό είναι έτσι σχεδιασμένοι ώστε να μην  έρχονται σε επαφή ο ένας με τον άλλον.

Ο αέρας της εισαγωγής μπαίνει  στο πίσω μέρος του υπερπληρωτή και συμπιέζεται στο πάνω μέρος του, οι ρότορες περιστρέφονται αντίθετα και αυτή η κίνηση αναρροφά αέρα από την εισαγωγή και τον βγάζει  στην εξαγωγή. Παίζει  μεγάλο ρόλο το μέγεθος της τροχαλίας η οποία μπορεί να γυρίσει τους ρότορες  μέχρι 6,7 φορές περισσότερο  από τις στροφές της μηχανής.

Οι υπερπληρωτές έχουν άμεση ανταπόκριση  και στις χαμηλές στροφές με σχέση  με  τους στροβιλοσυμπιεστές που λειτουργούν   με τα καυσαέρια. Με την λειτουργία του υπερπληρωτή ο αέρας θερμαίνετε έτσι με την βοήθεια του (intercooler) ιντερκούλερ   αποβάλει την θερμότητα έτσι έχουμε καλύτερη απόδοση και ισχύ της μηχανής.



Aν σου αρέσουν τα άρθρα μας και θές να ενημερώνεσε δώσε 5" και κάνε εγραφήFOLLOW US AND SHARE

Δεν υπάρχουν σχόλια: