ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 Τεχνολογία του κινητήρα

Η τεχνολογία του κινητήρα με την πάροδο των δεκαετιών έχει προχωρήσει πάρα πολύ, απο συστήματα με δύο βαλβίδες, σε κινητήρες με ρύθμιση μείγματος  συστήματα σύγχρονα έγχυσης καυσίμου για μεγαλύτερη οικονομία. Τώρα υπάρχει και μια εισροή στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων εξαλείφοντας εντελώς την ανάγκη  για κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Υβριδικά

'Ολοι έχουμε  και γνωρίζουμε κάποια πράγματα για τα υβριδικά μέχρι τώρα και κάποιοι γνωρίζουν τι είναι και τι μπορούν να προσφέρουν όσο αφορά την απόδοση οδήγησης.
Υβριδικό όχημα είναι απλά το όχημα το  οποίο έχει συνδυασμό δύο πηγές ενέργειας. Στην σημερινή εποχή  το όχημα έχει εναν κανονικό κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης ή ντίζελ  και συνοδεύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Η κινηση του οχήματος γίνεται μόνο με την με την ήλεκτρομηχανή και αυτό βοηθά την σημαντική μείωση της κατανάλωσης του καυσίμου. Η toyota,bmw,mitsubishi, nissan και άλλοι κατασκευαστες επιστρατεύονται κάθε χρόνο για την κατασκευή υβριδικών οχημάτων.

'Αμεσος ψεκασμός

Οι μέρες των παλιών συστημάτων με καρμπυρατέρ έχουν περάσει. Ο άμεσος ψεκασμός λειτουργει ψεκάζοντας με ακρίβεια αέρα και καύσιμο σε κάθε κύλινδρο στον θάλαμο καύσης. Τακτική έγχυση καυσίμου ή ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου (EFI).'Οσο  καλή είναι αυτή η εφεύρεση αλλά ξεπερασμένη το μείγμα ψεκάζεται μόνο στην πολλαπλή εισαγωγής και στην συνέχεια αναρροφάται σε κάθε κύλινδρο ξεχωριστά όταν ανοίξουν οι αντίστοιχες βαλβίδες. Η νέα τεχνολογία έχει βελτιώσει σημαντικά την οικονομία καυσίμου στα σύγχρονα οχήματα για μια πιο ακριβής μέθοδος έγχυσης καυσίμου. Η τεχνολογία αυτή προσαρμόζεται επίσης σε σύγχρονους κινητήρες diesel και turbo diesel (TDI-turbo direct injection)

Μεταβλητός χρονισμός

Είναι λίγο περίπλοκο αλλά έχει γίνει μία από τις πιο επαναστατικές τεχνολογίες του σύγχρονου κινητήρα.Λειτουργεί προσαρμόζοντας συνεχώς τον έλεγχο της βαλβίδας στις ανάλογες συνθήκες για να παρέχει περισσότερη ισχύ και ροπή σε όλες τις στροφές του κινητήρα. Συμβάλλοντας στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών καυσαερίων. Η honda το αποκαλεί vtec η bmw vanos η  mitsubishi το ονομάζει mivec η toyota vvt....

Στροβιλοσυμπιεστές

Οι στροβιλοσυμπιεστές εισήχθησαν για πρωτη φορά στα  συμβατικά αυτοκινητα την δεκαετία του 1970 ενώ παλαιότερα υπήρχαν μονο στα σπόρ και αγωνιστικά αυτοκίνητα. Σήμερα  το turbo έχει γίνει βασικό συστατικό για την βελτίωση της απόδοσης και την μείωση κατανάλωση καυσίμου και την μείωση των εκπομπών ρύπων. 

Απενεργοποίηση κυλίνδρων

Αυτή η τεχνολογία εφαρμόζεται πλέον σε πολλούς κινητήρες ενω παλιότερα ήταν σε μεγαλύτερους κινητήρες V6 και V8 . 'Οταν το όχημα κινείται σε αυτοκινητόδρομο χρειάζεται μια μικρή ποσότητα ισχύος για να συνεχίσει να κινείται με σταθερή ταχύτητα οπότε απενεργοποιεί αυτόματα τους ανάλογους κυλίνδρους όταν υπάρχουν χαμηλές απαιτήσεις από τον οδηγό. Επανέρχονται  σε πλήρη λειτουργία όταν αλλάξουν οι απαιτήσεις του οδηγού χωρίς να το γνωρίζει ο οδηγός. Είναι μια πολύ εξυπνη τεχνολογία.

Ηλεκτρικό όχημα

Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή αυτά λειτουργούν μόνο ηλεκτρική ενέργεια με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές καυσαερίων. 'Ενα μειονέκτημα είναι οι αντοχή των μπαταριών  όταν δεν υπάρχουν πολλοί σταθμοί φόρτισης.Διάφορες κυβερνήσεις στον κόσμο προσπαθουν να ενημερώσουν την υποδομή για την κάλυψη των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κινητήρας υδρογόνου εσωτερικής καύσης

Υπάρχουν πολλά πειράματα σε εξέλιξη με την τεχνολογία υδρογόνου σε μηχανές εσωτερικής καύσης. Αυτά  διατηρούν παρόμοια διάταξη  με βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για μια τεχνολογική ανακάλυψη και το υδρογόνο  είναι καθαρό για το περιβάλλον, παράγοντας μηδενικές εκπομπές καυσαερίων. Το μόνο πρόβλημα ειναι ότι οι επιστήμονες εξακολουθούν να προσπαθούν να βρούν έναν αποτελεσματικό τρόπο αποθήκευσης του υδρογόνου και να το κάνουν τόσο βολικό όσο η βενζίνη στα πρατήρια καυσίμων.




Δεν υπάρχουν σχόλια: