TOYOTA 1NZ-FE/FXE
Η σειρά των κινητήρων NZ έκαναν την εμφάνιση τους στην αγορά το 1997.Ο κινητήρας 1NZ χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλη ποικιλία αυτοκινήτων της TOYOTA sedan και hatchbacks όπως YARIS,AURIS,PROBOX και άλλα τα οποία έκαναν την εμφάνιση τους στην Ιαπωνική και την Ασιατική αγορά.
Τον κινητήρα αυτόν τον βλέπουμε και στο toyota prius.Υπάρχει και η πιο μικρή έκδοση της σειράς NZ ο κινητήρας αυτός είναι της σειράς 2NZ 1.3 κυβικών. Άμα θες να διαβάσεις για τον 2NZ-FE μπορείς να πατήσεις 2NZ-FE 1.3L.
Τα εργοστάσια κατασκευής είναι: Kamigo Plant της Toyota, Aichi-Iαπωνία, Siam Toyota manufacturing στο Chonburi- Tαιλάνδη και στο Indus Motor Company στο Πακιστάν
Ο κινητήρας αυτός είναι τετρακύλινδρος σε σειρά DOHC πολλαπλού ψεκασμού βενζίνη. Το μπλόκ των κυλίνδρων είναι από κράμα αλουμινίου με επένδυση από ένα λεπτό τοίχωμα από χυτοσίδηρο. Ο κινητήρας 1NZ έχει σφυριλατημένες χαλύβδινες ράβδους και ελαφριά έμβολα από κράμα αλουμινίου.
Εδώ μπορείς να κατεβάσεις σε PDF τεχνικά για τον κινητήρα 1NZ και γενικά και άλλες πληροφορίες.
ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ:gibridnyj-motor-1nz-fxe
Αποτελείτε από 2 εκκεντροφόρους με μεταβλητό χρονισμό στον εκκεντροφόρο της εισαγωγής με το σύστημα της TOYOTA VVT-I.
Ο χρονισμός στροφαλοφόρου και εκκεντροφόρου άξονα γίνεται με καδένα.
Για την μείωση του θερμού αέρα και το βάρος της μηχανής η πολλαπλή εισαγωγής είναι από πλαστικό. Έχει 4 μπέκ ένα σε κάθε κύλινδρο με 12 οπές στο σύνολο και η πίεση είναι περίπου είναι 325 kpa.
Μέχρι το 2005 η πεταλούδα στο μοτέρ ήταν μηχανική ενώ μετά το 2005 έβγαινε πλήρη ελεγχόμενη ηλεκτρονικά. Σύστημα TOYOTA ETCS.΄Εχει και σύστημα άμεσης διανομής ανάφλεξης δηλαδή πολλαπλασιαστή σε κάθε κύλινδρο ξεχωριστά. Το 2003 ο κινητήρας 1NZ-FE ανανεώθηκε και γίνανε κάποιες αλλαγές μπήκαν υδραυλικά ωστήρια, η γωνία των βαλβίδων μειώθηκε από 33 σε 21 μοίρες, μπήκαν καινούργια έμβολα, άλλη πολλαπλή εξαγωγής ,τριοδικός καταλύτης, ένας δεύτερος καταλύτης σύστημα ανακύκλωση καυσαερίων (EGR) και μπουζί ιριδίου με μακρύ σπείρωμα.
Η έκδοση 1NZ-FXE χρησιμοποιείται για υβριδικά αυτοκίνητα της Toyota, prius, yaris. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί τον κύκλο του Atkinson και όχι του Otto. Στον κύκλο Atkinson οι βαλβίδες εισαγωγής παραμένουν ανοιχτές κατά το αρχικό στάδιο της συμπίεσης επιτρέποντας την αντίστροφη ροή του αέρα της εισαγωγής στην πολλαπλή εισαγωγής. Αυτό σημαίνει μικρότερη ροπή αλλά αύξηση απόδοσης. Και ο λόγος συμπίεσης φτάνει ψηλά στα 13:1.
Το 2012 ο κατασκευαστής έκανε κάποιες αλλαγές στον κινητήρα των υδριβικών μηχανών για τα νεότερα prius και yaris μεγάλωσε την συμπίεση 13,4:1, έκανε να ψύχεται υδρόψυκτα η βαλβίδα EGR ,αλυσίδα εκκέντρου χαμηλής τριβής, ψύξη χωρίς την λειτουργιάς της τρόμπας νερού και του air condition με λουρί και η πολλαπλή εξαγωγής ενσωματώθηκε με τον καταλύτη για να δείχνει ένα μονοκόμματο σύστημα εξάτμισης.
Το λάδι που ορίζει ο κατασκευαστής είναι 5w-30 και η ποσότητα είναι 3,7 λίτρα και 200 γραμμάρια το φίλτρο λαδιού. Η ιπποδύναμη του κινητήρα είναι 109 ίπποι στον κινητήρα 1NZ-FE στις 4,200 στροφές και 82-85 στις 3,600-4,400 ανάλογα στο υβριδικό κινητήρα 1NZ-FEX.
Αυτοί οι κινητήρες δεν βγάζουν προβλήματα στην αρχή αλλά να είμαστε προετοιμασμένοι μετά από τις 170 με 180 χιλιάδες χιλιόμετρα να έχει μεγάλη κατανάλωση λαδιού (κάψιμο) σε μεγάλες αποστάσεις με υψηλές στροφές και αυτό οφείλεται σε κόλλημα των ελατηρίων ή από τα τσιμουχάκια των βαλβίδων. Η καδένα τεντώνεται οπότε αρχίζει να κάνει θόρυβο και ο ενεργοποιητής του vvt-i παράγει και αυτός θόρυβο κατά την εκκίνηση του κινητήρα κρύο. Άλλο ένα πρόβλημα είναι το ασταθές ρελαντί ή οι χαμηλές στροφές το οποίο μπορεί να διορθωθεί με το καθάρισμα της πεταλούδας αλλά μπορεί να φταίει και ο αισθητήρας maf ή ISCV.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου