ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΛΑΔΙΟΥ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ?

ΛΙΠΑΝΣΗ- ΨΥΞΗ-ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ

Το σωστό λάδι και η ποιότητα  είναι το Α και το Ω για την  μακροχρόνια ζωή  του κινητήρα.

ΛΙΠΑΝΣΗ

Το καλό λάδι  πρέπει να δημιουργεί μια λεπτή λιπαντική μεμβράνη σε όλα σημεία του κινητήρα στις οποίες δημιουργούνται τριβές και θα πρέπει να διατηρείτε  όσο περισσότερο γίνετε σε κάθε λειτουργία του κινητήρα και σε όλες τις συνθήκες (κρύο, ζέστη κ.τ.λ.).
Αυτή η μεμβράνη πρέπει να βρίσκετε σε όλες τις επιφάνειες επίπεδες κάθετες  στα τοιχώματα των κυλίνδρων και στο τελείωμα των βαλβίδων.
Αν δεν δημιουργηθεί η μεμβράνη  τότε η λίπανση του κινητήρα δεν είναι σωστή και τότε θα αρχίσουν να υπάρχουν μεγάλες τριβές η θερμοκρασία θα ανέβει  και αυτό θα προκαλέσει την καταστροφή του κινητήρα.

ΨΥΞΗ

Όταν ο κινητήρας είναι σε λειτουργία αρχίζει και θερμαίνετε, τα έμβολα τα ελατήρια τα τοιχώματα των κυλίνδρων κ.τ.λ. και καθώς ανεβαίνουν οι στροφές  του κινητήρα τότε οι θερμοκρασίες είναι πολύ μεγαλύτερες. Το λάδι περνώντας από αυτές τις επιφάνειες απορροφά την θερμότητα   και ψύχη τα μέταλλα, το ζεστό λάδι κατά την διαδρομή του επιστρέφει στην ελαιολεκάνη (κάρτερ) . Ο αέρας της ατμόσφαιρας  που περιβάλει το κάρτερ και με την ταχύτητα του οχήματος το λάδι κατά κάποιο τρόπο όσο είναι δυνατών ψύχεται. Στα βαριά οχήματα που έχουν μεγαλύτερη ελαιολεκάνη και παίρνουν μεγαλύτερη ποσότητα  λαδιού η ψύξη είναι μεγαλύτερη και γρηγορότερη. Όταν το λάδι έρχεται σε επαφή με πολύ ζεστά εξαρτήματα τότε μπορεί ένα μέρος του να καεί και να δημιουργηθεί άνθρακας, οπότε το λάδι της μηχανής πρέπει να αντέχει στην ψηλή θερμοκρασία και να έχει υψηλό σημείο ανάφλεξής, πρέπει  το λάδι του κινητήρα  να είναι καλό  και οι αλλαγές να γίνονται στα καθορισμένα χιλιόμετρα.

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ

Το λάδι κατά την διαδρομή του  θα πρέπει να καθαρίζει όλα τα εξαρτήματα με τα οποία έρχεται σε επαφή. Ακόμα και τα υπολείμματα από τον άνθρακα. Αν δεν καθαρίζονται  κολλάνε και στα αυλάκια από τα ελατήρια δημιουργήτε κενό και έτσι τα αέρια από τον χώρο καύσης  μπαίνουν στον  στροφαλοθάλαμο και με αυτό μειώνεται η ισχύς του κινητήρα και έχουμε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Αν δεν γίνει καθαρισμός και μείνει άνθρακας  δεν θα περνάει το λάδι για να γίνει σωστή λίπανση, θα αρχίσει να ακούγεται διαφορετικός  θόρυβος από τον κινητήρα που μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα κόλλημα ή και καταστροφή του συγκεκριμένου εξαρτήματος.

ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ


Το λάδι  με την μεμβράνη που δημιουργεί  γεμίζει τις μικρές ανωμαλίες που μπορεί να έχουν τα τοιχώματα των κυλίνδρων και άλλα σημεία  μέσα στον κινητήρα. μειώνονται οι διαρροές και γίνεται στεγανοποίηση ώστε να μην έχουμε απώλειες συμπίεσης. Με την μεμβράνη αυτή  όπως είπαμε  μειώνονται οι τριβές οι θερμοκρασίες και προστατεύουμε τα έμβολα τους κυλίνδρους και όλο το εσωτερικό του κινητήρα.
   
FOLLOW US AND SHAREAν σου αρέσουν τα άρθρα μας και θές να ενημερώνεσε δώσε 5" και κάνε εγραφή

Δεν υπάρχουν σχόλια: