Σπασμένη βίδα στην κρεμαργιέρα υδραυλικής υποβοήθησης: πώς αφαιρείται σωστά χωρίς αλλαγή κρεμαργιέρας.

Σπασμένη βίδα στην κρεμαργιέρα υδραυλικής υποβοήθησης: Πώς βγαίνει και τι πρέπει να προσέξεις

Σπασμένη ατσάλινη βίδα στήριξης σε κρεμαργιέρα υδραυλικής υποβοήθησης Citroën Xsara II, κομμένη πρόσωπο μέσα στο αλουμινένιο σώμα

Η σπασμένη βίδα στην κρεμαργιέρα υδραυλικής υποβοήθησης είναι ένα πρόβλημα που εμφανίζεται συχνά σε παλαιότερα οχήματα, ειδικά όταν υπάρχει διαρροή υδραυλικού λαδιού ή έχει χρησιμοποιηθεί ισχυρό σφραγιστικό για βίδες(Loctite).


Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η ζημιά εμφανίστηκε σε Citroen Xsara 2, με τη βίδα να έχει σπάσει εσωτερικά, χωρίς να προεξέχει.


Είναι ατσάλινη η βίδα; Τρυπιέται;

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι βίδες που χρησιμοποιούνται στην κρεμαργιέρα είναι ατσάλινες υψηλής αντοχής.
Αυτό σημαίνει ότι:

  • Τρυπιούνται μόνο με καλής ποιότητας τρυπάνια (HSS-Co ή carbide)

  • Απαιτείται χαμηλή ταχύτητα και σωστή λίπανση

  • Η λάθος τεχνική μπορεί να καταστρέψει το σπείρωμα της κρεμαργιέρας

Παίζει ρόλο το υδραυλικό λάδι;

Ναι, και μάλιστα σημαντικό ρόλο.
Το υδραυλικό λάδι:

  • Μπορεί να έχει εισχωρήσει στο σπείρωμα

  • Σε συνδυασμό με παλιά Loctite δημιουργεί “κόλλημα”

  • Κάνει την εξαγωγή πιο δύσκολη αν δεν καθαριστεί σωστά

Πριν από οποιαδήποτε εργασία, απαιτείται καθαρισμός της περιοχής και απομάκρυνση λαδιών.

Αν έχει Loctite, βγαίνει η βίδα;

Αν έχει χρησιμοποιηθεί Loctite , τα πράγματα δυσκολεύουν αλλά δεν είναι αδύνατα.

Οι σωστές μέθοδοι είναι:

  1. Θερμότητα

    • Εφαρμογή ελεγχόμενης θερμότητας για να “σπάσει” η Loctite

    • Προσοχή σε τσιμούχες και εσωτερικά μέρη

  2. Τρύπημα στο κέντρο

    • Απόλυτη ευθυγράμμιση

    • Μικρό τρυπάνι αρχικά

  3. Εξολκέας (αριστερόστροφος)

    • Αν γίνει σωστά το τρύπημα, συχνά η βίδα ξεβιδώνει μόνη της

Τι γίνεται αν δεν βγει;

Αν η βίδα δεν μπορεί να αφαιρεθεί με ασφάλεια:

  • Υπάρχει κίνδυνος καταστροφής της κρεμαργιέρας

  • Μπορεί να χρειαστεί:

    • Επισκευή σπειρώματος (helicoil)

    • Αντικατάσταση εξαρτήματος

    • Επισκευή από εξειδικευμένο συνεργείο

Σε πολλές περιπτώσεις, η λάθος επέμβαση κοστίζει περισσότερο από μια σωστή διάγνωση από την αρχή.


Συμπέρασμα

Η σπασμένη βίδα στην κρεμαργιέρα υδραυλικής υποβοήθησης μπορεί να βγει, αλλά μόνο με σωστή τεχνική, υπομονή και τα κατάλληλα εργαλεία.
Η παρουσία υδραυλικού λαδιού και Loctite ανεβάζει τον βαθμό δυσκολίας, γι’ αυτό κάθε περίπτωση πρέπει να αντιμετωπίζεται με προσοχή.


Comments

Popular posts from this blog

Alfa Omega Detailing

FORD 1.0L ECOBOOST Ι-3

SUZUKI M13A 1.3L ENGINE