ΣΤΡΟΒΙΛΟΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ-ΤΟΥΡΜΠΟ

TURBOCHARGERS 

Πλέον οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων  έχουν ξεκινήσει  και κατασκευάζουν μικρά και μεγάλα αυτοκίνητα με μικρότερους κινητήρες για μεγαλύτερη οικονομία και λιγότερους  ρύπους.
ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ

ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗ

Το πρόβλημα όμως...
  που δημιουργήθηκε με τους μικρότερους  κινητήρες είναι  η μείωση ισχύος με σχέση τα παλιά αυτοκίνητα που είχαν  μεγαλύτερους κινητήρες. Έτσι έπρεπε να κάνουν  κάτι  να έχουν μεν οικονομία σε κανονικές συνθήκες αλλά συγχρόνως  και αύξηση της ισχύος όποτε είναι απαραίτητο.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αυτό το κατάφεραν  με τους στροβιλοσυμπιεστές και τους υπερπληρωτές.

Ο στροβιλοσυμπιεστής  έχει έναν άξονα και πάνω σε αυτόν βρίσκονται  2 φτερωτές 1 στρόβιλος και 1 συμπιεστής. Τα καυσαέρια από τους κυλίνδρους πάνε στην τουρμπίνα οπότε αναγκάζει την τουρμπίνα να γυρίσει  ο συμπιεστής βρίσκεται στην εισαγωγή  του αέρα και όσο περιστρέφεται με τα καυσαέρια αυτός συμπιέζει τον αέρα στην πολλαπλή εισαγωγής έτσι δημιουργείτε  μίγμα αέρα και καυσίμου.

Τα μπέκ βρίσκονται στην πολλαπλή  εισαγωγής  όσο τον  δυνατών  πιο κοντά στις βαλβίδες εισαγωγής.

Η πίεση με τον συμπιεσμένο αέρα και το καύσιμο είναι μεγαλύτερη οπότε μέσα στον χώρο καύσης  μπαίνει περισσότερο μίγμα έτσι έχουμε μεγαλύτερη ισχύ  στην μηχανή.
Επειδή  η τουρμπίνα περιστρέφετε με πάρα πολλές στροφές   η λίπανση και η ψύξη  είναι απαραίτητη γιατί  οι θερμοκρασίες και οι τριβές είναι μεγαλύτερες και θα υπάρξουν φθορές.
Επειδή η πίεση στην εισαγωγή  είναι μεγάλη θα πρέπει να υπάρχει ένα όριο  για να μην έχουμε ζημιές στην μηχανή.
Αυτό το όριο το καταφέρνουμε  με την βαλβίδα ανακούφισης ή σκάστρας. Όταν η πίεση υπερβεί το όριο τότε αυτή  ανοίγει και ένα μέρος των καυσαερίων δεν πάει από τον στρόβιλο οπότε οι στροφές  τις τουρμπίνας πέφτουνε και η πίεση στην εισαγωγή είναι μικρότερη.

 Τα πτερύγια εισαγωγής  και των καυσαερίων είναι  από διαφορετικό υλικό φτιαγμένα για να αντέχουν  τις θερμοκρασίες των καυσαερίων.



Η θερμοκρασία  τις τουρμπίνας  είναι μεγάλη ειδικά σε μεγάλου φορτίου οπότε χρειαζόμαστε να ρίξουμε την θερμοκρασία αυτό το καταφέρνουμε με το σύστημα ψύξης που συνδέεται  με τον στροβιλοσυμπιεστή.
Ένας στροβιλοσυμπιεστής  μπορεί να  χαλάσει  από την έλλειψη λαδιού από ακαθαρσίες στην εισαγωγή του αέρα και του λαδιού.
Το λάδι θα πρέπει να είναι στα όρια που έχει ορίσει ο κατασκευαστής και οι αλλαγές λαδιού  μαζί με το φίλτρο  λαδιού να γίνονται κανονικά.
Από το φίλτρο του αέρα αν περάσουν  βρωμιές  μπορεί να προκαλέσουν ζημιά  στα πτερύγια τις τουρμπίνας. Οπότε καλό είναι να το ελέγχουμε και να το αλλάζουμε όταν πρέπει.
Τα οχήματα με στροβιλοσυμπιεστή   έχουν πολλά εξαρτήματα τα οποία είναι ενισχυμένα με σχέση με τα αυτοκίνητα που δεν έχουν στροβιλοσυμπιεστή.

Αν θες να διαβάσεις για το φίλτρο αέρα  μπορείς να πατήσεις ΕΔΩ



FOLLOW US AND SHAREAν σου αρέσουν τα άρθρα μας και θές να ενημερώνεσε δώσε 5" και κάνε εγγραφή

Δεν υπάρχουν σχόλια: