ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ ΜΕ ΥΓΡΟ

 ΟΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΣΕ ΕΝΑΝ....

Σε έναν κινητήρα  οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται είναι μεγάλες και αυτό που θέλουμε είναι να μπορούμε να κρατήσουμε  την θερμοκρασία σε ένα σταθερό σημείο για να μην έχουμε άλλα προβλήματα. Αυτό το καταφέρνουμε  με ψύξη με υγρό και ψύξη με αέρα.

Το σύστημα  ψύξης με υγρό αποτελείτε: 
  • Ψυγείο καλοριφέρ. Αυτό συνήθως βρίσκετε στον χώρο της καμπίνας πίσω από το ταμπλό. Σε περίπτωση  διαρροής έχουμε μια παράξενη  μυρωδιά υγρό ψυγείου(καμένου παραφλού)  με την λειτουργία του καλοριφέρ ή του AC. Αν η διαρροή  είναι πιο μεγάλη η μοκέτα στα πόδια οδηγού ή συνοδηγού  είναι υγρή.
  • Τρόμπα νερού. Η τρόμπα  νερού βρίσκετε στον χώρο της μηχανής από την πλευρά με τα λουριά. Και η δουλειά που κάνει είναι να γυρνάει το υγρό ψυγείου  σε όλο το κύκλωμα της ψύξης.
  • Θερμοστάτης. Η δουλειά του θερμοστάτη είναι  να ρυθμίζει  την ροή  του παραφλού και να επιτυγχάνεται όσο πιο γρήγορα  η  απαιτούμενη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα. Περίπου στους 95 βαθμούς.
Πλέον σε  πολλά καινούργια  οχήματα  ο θερμοστάτης  είναι ηλεκτρονικός ελεγχόμενος  από τον εγκέφαλο του οχήματος.
  • Ψυγείο νερού. Βρίσκετε στο χώρο της μηχανής στο μπροστινό μέρος, ο λόγος που βρίσκετε εκεί είναι να ρίχνει την θερμοκρασία του υγρού ψυγείου (παραφλού) με τον αέρα που χτυπάει στο μπροστινό  μέρος όταν το όχημα είναι σε κίνηση.
  • Βεντιλατέρ. Βοηθάει  την πτώση της θερμοκρασίας όταν  το όχημα είναι ακίνητο ή όταν το όχημα είναι σε κίνηση  με χαμηλή ταχύτητα  και ο εξωτερικός αέρας δεν βοηθάει.
  • Κολάρα. Αντέχουν σε μεγάλες θερμοκρασίες, συνδέουν διάφορα μέρη του συστήματος
  • Τάπα ψυγείου. Βρίσκετε στο  πάνω μέρος του ψυγείου ή στο δοχείο υπερχείλισης(είναι με bar)  και σφραγίζει  το κύκλωμα ψύξης. Αν η  πίεση που δημιουργείτε μέσα στο κύκλωμα  μεγαλώσει (υπερβεί τα όρια) για να μην σπάσει κανένα κολάρο τότε  η τάπα εξαερώνει και η πίεση πέφτει.
  • Δοχείο υπερχείλισης. Το δοχείο υπερχείλισης  εξισώνει την διαφορά  θερμοκρασίας του υγρού  (παραφλού) ώστε να μην πηγαίνει χαμένο.
  • Ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού. Όταν η θερμοκρασία  υπερβεί το όριο των 98 βαθμών περίπου τότε ανάβει  η κόκκινη λυχνία με θερμικό διακόπτη  η οποία βρίσκεται στο ταμπλό μπροστά στο οδηγό.
  • Μηχανή. Η μηχανή έχει διόδους που περνάει το υγρό του ψυγείου για να ρίχνει την θερμοκρασία στα μέταλλα.

ΨΥΞΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Σε επόμενο άρθρο θα πούμε  για το σύστημα ψύξης με αέρα.

  
Aν σου αρέσουν τα άρθρα μας και θές να ενημερώνεσε δώσε 5" και κάνε εγγραφήFOLLOW US AND SHARE

Δεν υπάρχουν σχόλια: