Πώς να αναγνωρίσεις καμένη φλάντζα κυλίνδρων και τι να προσέξεις
Καμένη φλάντζα κυλίνδρων: διάγνωση και σωστή επισκευή
Η φλάντζα κυλίνδρων εξασφαλίζει στεγανότητα μεταξύ των κυλίνδρων και της κεφαλής του κινητήρα. Όταν καεί:
-
Χάνεται η συμπίεση σε έναν ή περισσότερους κυλίνδρους
-
Ο κινητήρας παρουσιάζει αστάθεια και ασταθή λειτουργία
-
Αυξάνεται ο κίνδυνος ζημιάς σε βαλβίδες ή πιστόνια
Απώλεια συμπίεσης σε όλους τους κυλίνδρους
-
Δυσκολία εκκίνησης ή ασταθής λειτουργία
-
Πιθανή παρουσία λαδιού ή ψυκτικού στα κυκλώματα
-
Υπερθέρμανση κινητήρα
Αν παρατηρήσετε κάποιο από αυτά τα σημάδια, είναι σημαντικό να δράσετε άμεσα.
Διαδικασία διάγνωσης
Πως μπορούμε να κάνουμε την διάγνωση ?
-
Αφαιρούνται τα μπουζί
-
Τοποθετείται μετρητής συμπίεσης
-
Ελέγχεται η πίεση σε κάθε κύλινδρο
Οι τιμές που ήταν σχεδόν μηδενικές επιβεβαίωσαν ότι η φλάντζα είχε υποστεί σοβαρή ζημιά.
Η σωστή τιμή συμπίεσης εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα (βενζίνη, diesel, turbo κ.λπ.) και τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, αλλά υπάρχουν γενικές οδηγίες που χρησιμοποιούνται στην πρακτική: Δες εδώ
Πιθανοί λόγοι ζημιάς
-
Υπερθέρμανση κινητήρα
-
Προηγούμενη ανεπαρκής ψύξη ή διαρροή
-
Φθορές από χρόνια χρήση
-
Εσφαλμένη τοποθέτηση ή κακή σύσφιξη στο παρελθόν
Τι πρέπει να προσέξετε πριν το μοντάρισμα
-
Έλεγχος επιπεδότητας κεφαλής
-
Καθαρισμός των επιφανειών χωρίς φθορές
-
Έλεγχος για ρωγμές στην κεφαλή
-
Κατάσταση βαλβίδων και οδηγών
-
Σωστή ροπή και σειρά σύσφιξης μπουλονιών
Η παράλειψη οποιουδήποτε βήματος μπορεί να οδηγήσει σε επαναλαμβανόμενη βλάβη.
Η καμένη φλάντζα κυλίνδρων είναι σοβαρή και απαιτεί προσεκτική διάγνωση. Η σωστή προετοιμασία πριν την επισκευή εξασφαλίζει ότι η επισκευή θα είναι μόνιμη και ασφαλής.
Σχόλια