Auto news

27/3/21

ΣΤΡΟΒΙΛΟΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ-ΤΟΥΡΜΠΟ

TURBOCHARGERS 

Πλέον οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων  έχουν ξεκινήσει  και κατασκευάζουν μικρά και μεγάλα αυτοκίνητα με μικρότερους κινητήρες για μεγαλύτερη οικονομία και λιγότερους  ρύπους.
ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ

ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗ

Το πρόβλημα όμως...

25/3/21

ΚΑΥΣΙΜΟ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗ

Η ΠΑΡΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Ο ρόλος του συστήματος  καυσίμου είναι να τροφοδοτεί  τον κινητήρα με καύσιμο σε όλες τις λειτουργίες του κινητήρα σε κάθε συνθήκη και να μην υπάρχουν διακοπές τροφοδοσίας. 


Το σύστημα παροχής καυσίμου αποτελείτε από...

23/3/21

ΦΙΛΤΡΟ ΑΕΡΑ

 ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ ΑΕΡΑ

Όλοι γνωρίζουμε το φίλτρο αέρα  και ποιος ο ρόλος του σε  μία μηχανή  σε ένα όχημα, αλλά πάμε να το δούμε λίγο πιο αναλυτικά.

19/3/21

ABS

TI EINAI TO ABS ME AΠΛΑ ΛΟΓΙΑ

Το ABS(antilock braking  system)  με απλά λόγια είναι ένα ελεγχόμενο σύστημα φρένων. 

To σύστημα του ABS αποτελείτε  από :

17/3/21

ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ ΜΕ ΥΓΡΟ

 ΟΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΣΕ ΕΝΑΝ....

Σε έναν κινητήρα  οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται είναι μεγάλες και αυτό που θέλουμε είναι να μπορούμε να κρατήσουμε  την θερμοκρασία σε ένα σταθερό σημείο για να μην έχουμε άλλα προβλήματα. Αυτό το καταφέρνουμε  με ψύξη με υγρό και ψύξη με αέρα.

Το σύστημα  ψύξης με υγρό αποτελείτε:

14/3/21

ΨΥΓΕΙΟ ΛΑΔΙΟΥ

 ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ.....

Εκτός από το σύστημα ψύξης σε ένα όχημα για την μείωση της θερμοκρασίας θα δούμε  σε πολλά οχήματα και ψυγείο  λαδιού και λέω σε πολλά γιατί δεν έχουν όλα.
Το λάδι είναι  επίσης πολύ σημαντικό για την ψύξη του κινητήρα.

13/3/21

ΥΓΡΑΕΡΙΟ-LPG

 ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Η πρώτη μηχανή αερίου κατασκευάστηκε το 1860 από τον   Zαν Τζόζεφ Ετιέν Λενουάρ.
Η καταγωγή του ήταν από το Βέλγιο και την Γαλλία, ήταν μηχανικός  και ανέπτυξε τις μηχανές εσωτερικής καύσης το 1858.

11/3/21

ΦΡΕΝΑ ΓΕΝΙΚΑ

 ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΕ...

Το κυριότερο σύστημα του οχήματος για την επιβράδυνση  είναι το σύστημα πέδησης ή αλλιώς φρένα.

5/3/21

ΛΑΣΤΙΧΑ

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ  ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΣΤΑ.....

Τι σημαίνουν άραγε  οι αριθμοί και τα γράμματα  στα λάστιχα των αυτοκινήτων και γενικά σε άλλα οχήματα?  Πάμε να δούμε παρακάτω

Κάθε όχημα από τον κατασκευαστή του έχει οριστεί να φοράει κάποια συγκεκριμένα διαστάσεις  λάστιχα  και ζάντες  για όσο τον δυνατών μεγαλύτερη οικονομία και μεγαλύτερη ασφάλεια στον δρόμο. Βέβαια στον χώρο της βελτίωσης οι περισσότεροι  αλλάζουμε τα ζαντολάστιχα σε μεγαλύτερες διαστάσεις η μικρότερες ανάλογα για την χρησιμότητα που τα θέλουμε, πολλές φορές όμως και για ομορφιά.

Στον χώρο  του desing   είναι το πρώτο πράγμα που θα έκανε κάποιος για να αλλάξει την ομορφιά του οχήματος του.

Όταν θελήσουμε να αλλάξουμε λάστιχα  κοιτάμε πρώτα  να δούμε  τι  διαστάσεις λάστιχα φοράμε. Στο λάστιχο πάνω θα βρούμε πολύ εύκολα έναν 7 ψηφίο  αριθμό Π.Χ  205/60 R 16
Τι είναι αυτό όμως?????
Το 205  μας δείχνει το πλάτος του ελαστικού δηλαδή πόσο φαρδύ είναι, το 60 μας δείχνει  το ύψος του ελαστικού από την ζάντα μέχρι την άκρη του πέλματος και αυτό  είναι σε αναλογία % με το πλάτος του ελαστικού δηλαδή   60% των 205 χιλιοστών του φάρδους του λάστιχου.
Το γράμμα και ο αριθμός R16 μας δείχνει το μέγεθος της ζάντας και όταν λέμε μέγεθος εννοούμε  την διάμετρο.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Δεν μπορούμε ένα λάστιχο  με διαστάσεις 195/65 R15 να το βάλουμε σε ζάντα με διάμετρο R16.
Πριν την αγορά ελαστικού  θα πρέπει να κοιτάμε  την ημερομηνία  παραγωγής. Είναι ένας 4 ψήφιος κωδικός  Π.Χ 2713. Το  27 σημαίνει  την εβδομάδα παραγωγής μέσα στο έτος και το 13 είναι το έτος παραγωγής.


Πριν από την διάσταση διακρίνουμε ένα  P ή LT ή ST ή που αντιστοιχεί το κάθε λάστιχο είναι για:

  • P----> passenger (επιβατικά οχήματα)
  • LT----> light truck (ελαφριά φορτηγά)
  • ST----> λάστιχο για τρέιλερ
  • T---->Temporary (ρεζέρβα)
Πηγή φωτογραφίας:wikipedia



Πάνω στο ελαστικό μπορούμε να διακρίνουμε έναν αριθμό με ένα γράμμα στο τέλος, ο αριθμός μας δείχνει το βάρος που αντέχει το κάθε ελαστικό και το γράμμα την μέγιστη ταχύτητα. 
Πάμε να δούμε παρακάτω.
60250 kg 80450 kg 100800 kg 1201,400 kg
61257 kg 81462 kg 101825 kg 1211,450 kg 
62265 kg 82475 kg 102850 kg 1221,500 kg 
63272 kg83487 kg 103875 kg 1231,550 kg 
64280 kg 84500 kg 104900 kg 1241,600 kg 
65290 kg 85515 kg 105925 kg1251,650 kg 
66300 kg 86530 kg 106950 kg 1261,700 kg 
67307 kg 87545 kg 107975 kg 1271,750 kg 
68315 kg 88560 kg 1081,000 kg 1281,800 kg 
69325 kg 89580 kg 1091,030 kg 1291,850 kg 
70335 kg 90600 kg 1101,060 kg 1301,900 kg 
71345 kg 91615 kg 1111,090 kg 1311,950 kg 
72355 kg 92630 kg1121,120 kg 1322,000 kg 
73365 kg 93650 kg1131,150 kg 1332,065 kg 
74375 kg 94670 kg 1141,180 kg 1342,125 kg 
75387 kg 95690 kg 1151,215 kg 1352,185 kg 
76400 kg 96710 kg 1161,250 kg 1362,245 kg 
77412 kg 97730 kg 1171,285 kg 1372,305 kg 
78425 kg 98750 kg 1181,320 kg 1382,365 kg 
79437 kg 99775 kg 1191,360 kg 1392,435 kg 
                                                                                  
  Πηγή Πίνακα:wikipedia                           

 κωδικός-km/h                κωδικός-km/h 

A15
L120
A210
M130
A315
N140
A420
P150
A525
Q160
A630
R170
A735
S180
A840
T190
B50
U200
C60
H210
D65
V240
E70
Z240
F80
W270
G90
Y300
J100


K110
              Πηγή πίνακα:wikipedia

Άμα δούμε τον γράμματα ΤL αυτό σημαίνει ότι το λάστιχο είναι tubelles, δηλαδή το λάστιχο  δεν παίρνει σαμπρέλα ενώ αν δούμε τον κωδικό TT σημαίνει ότι  είναι λάστιχο με σαμπρέλα.

Σε πολλά λάστιχα  θα δούμε  να γράφει  outside αυτό μας δείχνει πια είναι η εξωτερική πλευρά που πρέπει να τοποθετηθεί στο όχημα.

Επειδή για κάθε χρήση υπάρχουν  διαφορετικά λάστιχα (χιονιού, ασφάλτου, βουνού) θα δούμε το ανάλογο γράμμα M-S (mad&snow)
ή πολλές φορές θα  δούμε κάποιο εικονίδιο. 
Θα μπορούμε να δούμε  ακόμα μέχρι και  το κάθε ελαστικό που είναι κατασκευασμένο μέχρι και τον κωδικό παραγωγού.

Το κόστος του κάθε ελαστικού έχει να κάνει με την μάρκα τον τύπο και την διάσταση του.
 Ένα λάστιχο δεν φαίνεται αν είναι καλό μόνο  αν έχει πέλμα. Μπορεί να έχει πέλμα αλλά  με τον χρόνο να έχει ξεραθεί οπότε θα είναι πιο ολισθηρό στον δρόμο.
Μπορούμε να διακρίνουμε  εύκολα και οπτικά  πότε ένα λάστιχο θέλει αλλαγή με φθορές  στα πλάγια και  τυχόν κοψίματα  αλλά και με την συμπεριφορά του στο δρόμο.
Το ξέρατε ότι σε περίπτωση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου για αρκετό καιρό καλό είναι να φουσκώνουμε τα λάστιχα λίγο παραπάνω από το κανονικό για να μην χαλάει ο σκελετός του ελαστικού όταν αυτό    έχει χάσει αέρα και γιατί βρίσκεται στην ίδια θέση.


 





 





FOLLOW US AND SHARE

3/3/21

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

 Τους κινητήρες εσωτερικής καύσης  τους χωρίζουμε ανάλογα στον σχηματισμό του μίγματος και στον τρόπο  ανάφλεξης.